
Especialista en Psicologia infantojuvenil (Bayés IDETAN)
Demanar cita
Llic Laura Sixto
Formació acadèmica
- Màster universitari en Psicopedagogia. Universitat Oberta de Catalunya | 2017 – 2019
- Acreditació d’experta en Neuropsicologia Clínica. Col·legi oficial de psicòlegs de Catalunya (COPC) | 2016
- Màster en Neuropsicologia Clínica. AEPCCC Barcelona | 2014 – 2015
- Grau en Psicologia amb menció en clínica i de la Salut. Universitat de Barcelona | 2008 – 2012
Experiència professional
- Psicopedagoga EAP B-45 Rubí. Setembre 2020-actualitat
Atenció i assessorament al professorat i als centres educatius en la resposta a la diversitat de l’alumnat i en relació als alumnes que presenten necessitats educatives especials, així com a les seves famílies. - Neuropsicòloga infantil. Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR) | Febrer 2016 – gener 2021
Participació en els projectes de recerca “Trastorns del neurodesenvolupament, fracàs escolar i alteracions conductuals a l’adolescència (Projecte PERIS)” i “Detecció dels factors psicopatològics implicats en el fracàs i abandonament acadèmic” portant a terme: Avaluacions neuropsicològiques de Trastorns del neurodesenvolupament (Trastorns de l’aprenentatge,
TDAH…). Intervenció i reeducacions psicopedagògiques de Trastorns de l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura. Coordinació amb equip docent i Equips d’Assessorament Psicopedagògic. - Interinatge en Neuropsicologia Clínica. Hospital Universitari Vall d’Hebron| Març 2014 – Març 2016
Avaluacions neuropsicològiques en pacients infantil (TDAH, SAF, delecions cromosòmiques…) i adults (TCE, ictus i tumors). Rehabilitació neuropsicològica. - Professora col·laboradora Universitat Oberta de Catalunya. Màster universitari Dificultats d’aprenentatge i trastorns de llenguatge (curs 2020-2021).
Formació continuada
- Intervenció en dificultats d’aprenentatge, TANV, Dislèxia i discalcúlia (Fundació ADANA)
- La reeducació psicopedagògica per a nens amb TDAH (Fundació ADANA).
- Mentalización y terapia cognitivo conductual (CBT) en el trabajo con niños, adolescentes y sus famílias (The Anna Freud Center).
- La discalcúlia. Concepte, diagnòstic i intervenció. (COPC)
- Intervenció cognitivo-conductual en nens diagnosticats de TEA (Fundació ADANA).
- Acreditació ADOS – II
Publicacions
- Español-Martín, G., Pagerols, M., Prat, R., Rivas, C., Sixto, L., et al (2020). Strengths and Difficulties Questionnaire: Psychometric Properties and Normative Data for Spanish 5- To 17-Year-Olds. Assessment. E-pub ahead of print May 25. doi: 10.1177/1073191120918929