Sabem que la patologia pediàtrica urgent és molt diferent a la de l’adult. Per això, vetllem per atendre als infants segons les seves necessitats i intentem que la família pugui formar part de tot el procés mèdic d’urgències.

Urgències pediàtriques

A Bayés Clínica disposem d’un servei d’urgències pediàtriques de 8 del matí a les 9 del vespre, els 365 dies de l’any.

El servei d’urgències pediàtriques està format per pediatres, infermeres i auxiliars especialment formats per pediatria d’urgències i amb una experiència sòlida en aquesta especialitat. L’equip que forma part de la unitat a Bayés porta molts anys al capdavant del nostre centre mèdic, el que assegura una atenció propera, de confiança, de compromís en vers les persones i de proximitat amb cada una de les problemàtiques dels infants.

Els pediatres que treballen a Bayés Salut tenen una visió àmplia de la problemàtica que tenen els infants i entenen que, a part dels processos greus, totes les situacions dels nens son un moment preocupant per a les famílies i, per tant, sempre importants a tenir en compte per a consultar en un especialista. En aquest cas, els professionals mèdics sempre faran les analítiques i les proves necessàries per arribar a un diagnòstic adequat, però moltes vegades aquest diagnòstic i el tractament podrà realitzar-se sense proves innecessàries i avalant-se per l’experiència i la professionalitat dels pediatres que estan al capdavant.

Des de Bayés Salut som conscients de la importància del temps i el neguit que suposa l’espera fins arribar al diagnòstic i realització de proves per a la resolució del problema; per això, ens nodrim d’unes instal·lacions i un quadre mèdic d’alt nivell i complert que ens permet minimitzar el temps per a fer les proves complementàries (radiologia immediata, analítica d’urgències, etc) i alhora consultar a especialistes en cas de necessitat.Una praxis que ens permet agilitzar la realització de proves i interconsultes diferides amb un ampli ventall de professionals mèdics de totes les especialitats com cardiologia, traumatologia, digestologia, etc.


Quadre mèdic

Dr. Mario Alonso

Traumatologia esportiva (Bayés Esport)
Traumatologia

Dr. Agustí Comella

Fisiologia (Bayés Esport)

M. Dolors Puigsech

Podologia esportiva (Bayés Esport)
Podologia

Dr. Rafael Romero

Traumatologia esportiva (Bayés Esport)
Fisiologia (Bayés Esport)

Dr. Joaquim Terricabras

Traumatologia esportiva (Bayés Esport)
Fisiologia (Bayés Esport)

Jordi Valbuena

Fisioteràpia (Bayés Esport)

El servei d’urgències consisteix en 4 fases:

  • Admissió, on es demana al pacient el motiu pel qual ve a urgències. Se li sol·licitaran les dades per identificar-se i la targeta de la mútua (en cas de tenir-ne). Un cop gestionada l’autorització, se li entrega un document amb un codi identificador personal del pacient. Aquest li servirà per fer un seguiment del procés assistencial i saber quan és el seu torn, des d’una atenció personalitzada i confidencial. Tot seguit, passarà a la sala d’espera on serà avisat per la infermera o via pantalla per iniciar l’assistència.
  • Establir prioritat clínica. El personal d’infermeria determinarà la prioritat clínica dels pacients en funció de la gravetat de salut. Aquest procés no estableix el diagnòstic del problema, sinó que descartarà patologies que requereixin una atenció preferent. En aquest cas, malgrat hagin pogut arribar més tard, els pacients amb patologies més greus seran atesos abans. No obstant, a Bayés Clínica vetllem perquè aquest temps d’espera sigui sempre el mínim possible.
  • Atenció mèdica, basada en prioritat clínica i ordre d’arribada. El pacient podrà estar acompanyat en tot moment per un familiar, sempre que el procés assistencial ho permeti.
  • Alta al Servei d’Urgències. Un cop realitzada la visita del professional mèdic, es completarà el procés administratiu al Servei d’Admissió. Se li entregarà un informe mèdic amb el resultat de l’exploració i les recomanacions pel pacient.

Recomanacions durant la seva estància a Urgències

  • Per a fer més agradable la estància dels pacients, i per respecte a aquests, agraïm que es parli en veu baixa mentre s’està a les sales d’espera o als boxes.
  • Es demana que es mantingui el telèfon o qualsevol dispositiu electrònic en silenci.
  • Per agilitar l’atenció als pacients, demanem que s’estigui atent a la crida dels pacients a través del personal d’infermeria o a través de la pantalla.
  • Si té qualsevol problema, canvi o empitjorament als símptomes inicials pels quals ha acudit a urgències, es recomana dirigir-se al personal del servei d’admissió.